Problemfritt internett
Aller helst vil Home_Net at kundene skal merke så lite til dem som mulig. Et nytt system skal bidra til det.

Det er fryktelig irriterende når internett er tregt eller ikke virker i det hele tatt.

Du kjenner sikkert rutinen, internett går ned og du blir sittende i telefonkø til kundesupport.

Da hjelper det ikke hvor hjelpsom vedkommende på tråden er, vi skulle helst sluppet å ta den telefonen.

HomeNet vil utelukke denne frustrasjonen hos sine kunder, og har nå lansert et helt nytt system som de kaller Home_Magic.

Løser problemer før de merkes

Harald Baardseth hos Home_Net sier at det nye systemet lar dem jobbe proaktivt når det gjelder problemløsning.

– Den tradisjonelle måten å drive kundebehandling på er reaktiv, det vil si at kunden tar kontakt når problemer oppstår. Vi hjelper selvfølgelig gjerne kundene våre, men for kunden er det tidkrevende og ofte passer det dårlig. Home_Magic identifiserer hva som er feil slik at vi kan fikse problemet før kunden ringer, eller i beste fall før kunden i det hele tatt merker at noe er feil.

Home_Magic skal kort fortalt stå i forkant av problemene og sørge for at internett bare fungerer, slik det er ment å gjøre.

Harald Braadseth
Director of product and portfolio

Løser problemer før de merkes

Harald Baardseth hos Home_Net sier at det nye systemet lar dem jobbe proaktivt når det gjelder problemløsning.

– Den tradisjonelle måten å drive kundebehandling på er reaktiv, det vil si at kunden tar kontakt når problemer oppstår. Vi hjelper selvfølgelig gjerne kundene våre, men for kunden er det tidkrevende og ofte passer det dårlig. Home_Magic identifiserer hva som er feil slik at vi kan fikse problemet før kunden ringer, eller i beste fall før kunden i det hele tatt merker at noe er feil.

Home_Magic skal kort fortalt stå i forkant av problemene og sørge for at internett bare fungerer, slik det er ment å gjøre.

Harald Braadseth
Director of product and portfolio

Det er selvfølgelig ikke alltid feil lar seg fikse på denne måten, men selv når man må gå hakket grundigere til verks skal det være så smidig og knirkefritt som mulig for deg som kunde, forteller Baardseth. Et eksempel er dersom vi ikke får kontakt med kundens utstyr, da sender vi en SMS til kunden med en lenke til en skreddersydd smørbrødliste slik at kunde kan følge den steg for steg.

– Dersom det ikke skulle fungere, kan kunden selv bestille at en kvalifisert kundekonsulent ringer så fort som mulig eller til et tidspunkt kunden selv ønsker. På denne måten slipper kunden telefonkø og vi løser problemet sammen på en effektiv måte.

Et annet eksempel er at vi har gjort innsikten vår tilgjengelig på Mine sider i det vi kaller helsesjekken. Her kan kundene selv gå inn for å se hvordan tilstanden på hjemmenettverket er. Dersom noe kan forbedres blinkes det ut med en forklaring på hvordan man selv kan optimere nettet – være seg endre plassering av trådløs sender, fjerne enheter i nettverket som skaper ustabilitet eller flytte det trådløse signalet på andre frekvenser.

Det er imidlertid ikke bare problemløsning som gjør Home_Magic til en etterlengtet gave til internettbrukere. Også på utstyrssiden gjør Home_Net en solid innsats for at datatrafikken skal flyte uavbrutt og raskt inn og ut av kundenes hjem. Som den første bredbåndsleverandøren i Norge har Home_Net lansert Wi-Fi 6 som sin standardleveranse. Wi-Fi 6 er den nyeste standarden innen trådløst nett, og innebærer blant annet økt kapasitet, trådløs hastighet, økt sikkerhet og mer båndbredde til hver enkelt enhet som er tilkoblet det trådløse nettet.

– Vi har muligheten til å kvalitetssikre at kunden har riktig hastighet, om det trådløse er satt opp riktig og slike ting. Dermed kan vi være mer proaktive, og det er en vinn-vinn-situasjon for både kunden og oss.

Oppdatert og forbedret utstyr

– Vi gjør vårt beste for at TV-signaler kommer frem riktig, nettverket fungerer optimalt og at det trådløse fungerer som det skal. Målet er at alt bare virker, rett og slett. Vi strekker oss etter den hele tiden og jobber for at det skal være så enkelt og problemfritt som mulig for kundene våre.

Problemfritt og enkelt - Baardseth sier at Home_Net generelt sett forsøker å ligge i forkant, slik at kunden ikke skal merke noe til hverken oppdateringer eller problemer.

Produsert av Publicis Shift

fHei vj vfjid ji hifå ife ip ir hie

fewjiåj fjiqå fhioe hfkvofevjop jvfope fo ep¨jof

djwio nfdko NCJDSNJVKDS